Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

..my precious bunga..

Lilypie Breastfeeding tickers

Friday, January 28, 2011

SANGAT BUSY...

ini adalah laporan ape yang saya telah buat malam semalam (ari khamis malam jumaat, laporan ini takde kena mengena ngan jus @ tonik khamis malam jumaat...otak jangan nak kuning sgt bolee....heheheh)....

kul 8.00 malam: kuar beli barang umah kat NSK
kul 10.00 pm: punggah barang kat kereta..pastu ikut encik suami amek spare part kerete (spare [art kete drift dia...menciiiii)
11.45pm: sampai umah...bila smpai umah, memandangkan kami org golongan atasan, maka umah kani berada kat atas juga...tugas saya saya mengangkat budak gedik umur 10bulan setengah yang berat 8kg++..tugas mengangkat segala barang termasuk 5kg minyak masak, 5kg beras, ikan udang, berbotol 100plus, susu kotak saya (dibeli dengan niat nk tambahkan kalsium badan), buah, sayur dan segala kite serahkan pada en suami....
12.00 mid night: sy dh siap semayang isyak
12.01am: kopek bawang, tumbuk bawang (sy tak suka pakai blender sbb nnt kalu tumis lada air banyak, kalu air banyak maka percikan lada semasa menumis akan jauh...maka saya akan penat mengelap dapur), kemas barang dapur yang dibeli...saya masak pacer nenas + sambal tumis udang
1.00am: sy kena matikan air dapur bagi memberi laluan kepada sesi nenen budak gedik yang still tak nak tido...sambil memasak, budak gedik dijaga oleh ayahnye...lepas nenen sambung masak pulak.
1.30am: siap masak...tidokan budak gedik...tidokan dia sambil nenen...
1.45am: budak gedik dah tido...encik suami sedang makan nasi..saya sambung jahit manik baju customer...lepas abes makan en suami tido...(kalu perut naik jgn nk salahkan saya pulak k...)
2.10am: siap jahit manik, kemas meja dan segala manik2....pastu saya layan makan kacang bijak yang baru dibeli di langkawi semasa outstation tempoh hari...
2.30am: sy lipat baju..
2.45am: saya berus gigi...
2.50am: saya tido sambil kunci jam nak bangun kul 5.45...
6.34am: sy baru terbaik...demn, camne tak boleh sedar ni...en suami bangun je trus pajak bilik kecik, si budak kecik ni pun sibuk gak nak bangun...ches
saya mengambil air semayang sambil dokong budak kecik...
saya pergi kerja lambat sikit...

kad perakam waktu saya tercatit 8.01am...ches...ni semua gara2 paceri nenas dan sambal tumis udang....
bukti makanan yang dimasak tidak diambil kerana otakku agak fenin ini hari....hahaha

sekian laporan dari seorang isteri, mummy yang solehah....(ni baru anak sorang...hehehe)


heheheh....

4 comments:

  1. ko buat aku takut nak kawin.

    tapi aku nak kawen gak! hahaha!

    ReplyDelete
  2. hmm ko memang isteri solehah tau. ini adalah pujian tapi cabaran utk ko seumur hidop.

    walaupun ko kate budak tue gedik, aku tetap giankan dia. nakkkkkkkkkkk jumpe icha channnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

    ReplyDelete
  3. kawan kawan semua...
    kawen bukan saja membuatkan anda memerah keringat ngan tenaga...malah boleh turut menambahkan pahala jika kerja-kerja yang dibuat ikhlas..(hahaha, ini nasihat untuk diri aku sebenarnye)
    untuk makluman..budak gedik itu sudah makin menggeletis, pandai membuat aksi cacing kepanasa...hahaha

    ReplyDelete